Testowanie PolanieOnLine

Z PolanieOnLine
Wersja z dnia 23:58, 30 cze 2019 autorstwa KarajuSs (dyskusja | edycje) (Residual Issues from Previous Releases)
Skocz do: nawigacja, szukaj



Testowanie POLa to nie tylko zabawa, ale także bardzo ważne, ponieważ może rozwiązać problemy przed wydaniem następnej aktualizacji. Jeśli znajdziesz jakieś problemy lub potrzebujesz pomocy w testowaniu, zapytaj na #polanieonline. Jeśli znalazłeś błąd, możesz bezpośrednio przesłać raport.

Klucze testów:

: proszę przetestować {{Test|}}
: ok {{Test|ok}}
: nie ok {{Test|nok}}
: proszę przetestować text {{Test||text}}
: text ok {{Test|ok|text}}
: text nie ok {{Test|nok|text}}


Pozostałe problemy z poprzednich wydań

Poruszanie się

Auto-walk:

  • Execution:
    • Replaced "Alt. + direction" with double press direction key to initiate. : nie ok (AntumDeluge) BUGGY: Delayed direction release seems to interfere so does not always initiate.

Komendy administratorów

  • inspect command output now includes outfit information:
    • For entities with outfit attribute, outfit code is displayed. : proszę przetestować
    • For other entities, image name (class) is displayed. : proszę przetestować
  • DeepInspect script output includes entity's absolute position in world. : proszę przetestować
  • ListZones script (new) lists names of all registered zones. : proszę przetestować
    • Usage: /script ListZones.class [filter]
      • If "filter" is used, only matching zone names will be returned.

Statystyka RATK (STR)

A new stat has been implemented call RATK, or range attack. This stat now defines the strength of weapons & enemies that attack from a distance. Previously, to calculate range attack strength, the melee ATK stat was used.

(please keep an eye out for enemies or items that should be using RATK but may have been missed)

RATK (STR): Przedmioty

These weapons now use the RATK stat in place of ATK. Strength values should not be different than in previous versions, so as not to change the difficulty of the game. However, players using ranged weapons will no longer have the same strength while using those weapons for close up melee attacks:

  • missile:
    • <item>wooden arrow</item> : proszę przetestować
    • <item>steel arrow</item> : proszę przetestować
    • <item>golden arrow</item> : proszę przetestować
    • <item>fire arrow</item> : proszę przetestować
    • <item>ice arrow</item> : proszę przetestować
    • <item>light arrow</item> : proszę przetestować
    • <item>dark arrow</item> : proszę przetestować
    • <item>power arrow</item> : proszę przetestować
  • missile:
    • <item>snowball</item> : proszę przetestować
    • <item>vomit</item> : proszę przetestować
    • <item>shuriken</item> : proszę przetestować
    • <item>fire shuriken</item> : proszę przetestować
    • <item>wooden spear</item> : proszę przetestować
  • ranged:
    • <item>wooden bow</item> : proszę przetestować
    • <item>longbow</item> : proszę przetestować
    • <item>composite bow</item> : proszę przetestować
    • <item>crossbow</item> : proszę przetestować
    • <item>hunter crossbow</item> : proszę przetestować
    • <item>mithril bow</item> : proszę przetestować

RATK (STR): Potwory

These enemies now use RATK to calculate their ranged attack strength instead of ATK. ATK is used to calculate strength when enemy is next to target. Note that RATK is currently identical to ATK for all enemies so that difficulty does is not changed:

  • <creature>dark archangel</creature> : proszę przetestować
  • <creature>archangel</creature> : proszę przetestować
  • <creature>killer bee</creature> : proszę przetestować
  • <creature>chaos green dragonrider</creature> : proszę przetestować
  • <creature>chaos red dragonrider</creature> : proszę przetestować
  • <creature>bone dragon</creature> : proszę przetestować
  • <creature>blue dragon</creature> : proszę przetestować
  • <creature>red dragon</creature> : proszę przetestować
  • <creature>black dragon</creature> : proszę przetestować
  • <creature>flying golden dragon</creature> : proszę przetestować
  • <creature>twin headed dragon</creature> : proszę przetestować
  • <creature>albino elf archer</creature> : proszę przetestować
  • <creature>dark elf archer</creature> : proszę przetestować
  • <creature>dark elf elite archer</creature> : proszę przetestować
  • <creature>archer elf</creature> : proszę przetestować
  • <creature>black giant</creature> : proszę przetestować
  • <creature>amazoness archer</creature> : proszę przetestować
  • <creature>amazoness archer commander</creature> : proszę przetestować
  • <creature>hunter</creature> : proszę przetestować
  • <creature>ninja</creature> : proszę przetestować
  • <creature>imperial archer</creature> : proszę przetestować
  • <creature>imperial archer leader</creature> : proszę przetestować
  • <creature>imperial elite archer</creature> : proszę przetestować
  • <creature>madaram archer</creature> : proszę przetestować
  • <creature>mithrilbourgh archer</creature> : proszę przetestować
  • <creature>mithrilbourgh elite archer</creature> : proszę przetestować
  • <creature>risecia archer</creature> : proszę przetestować
  • <creature>archer kobold</creature> : proszę przetestować
  • <creature>oni archer</creature> : proszę przetestować
  • <creature>orc spearman</creature> : proszę przetestować

Nowe NPCe

Nowe osiągnięcia

Nowe lokalizacje

Standardowe testy

  1. Move around
  2. Use double click on main screen to walk
  3. Use double click on Minimap to walk
  4. Use auto key focus to walk and stop walking
  5. Collide with something
  6. Collide with objects
  7. Check that your Minimap, Settings Panel, Bag, Keyring, Buddies list and Character Window appear correctly
  8. Use Look, /tell, /who, Attack and Stop Attack
  9. Use Set Outfit
  10. Use admin *Destroy, *Inspect and *Alter
  11. Run admin script
  12. Talk with NPC
  13. Change zone
  14. Use portal. especially any which might have changed recently
  15. Use teleport scrolls
  16. Use summon scrolls
  17. Visit many areas. Any NPCs who can't be created will show up in your console log
  18. Buy items
  19. Sell items
  20. Buy a sheep
  21. Sell sheep
  22. Attack a creature
  23. Loot a corpse
  24. Move corpses around
  25. Level up
  26. Harvest grain
  27. Pick food from a plant grower and check it grows back
  28. Get item produced and collect it
  29. Use a bank chest
  30. Use item taken from bank chest
  31. Use a bank vault
  32. Use a scroll from the bank vault
  33. Logout in the bank vault
  34. Move items from body to bag
  35. Drop items
  36. Move items around on the ground
  37. Redo some quests, pick at random from StendhalQuest
  38. Do Semos Mayor quest
  39. Do Ados mayor quest
  40. Do deathmatch
  41. Go to dreamscape and 7 kikareukin clouds
  42. Use the wizard bank
  43. Gamble in Semos tavern
  44. Play blackjack on Athor ferry
  45. Do /where playername
  46. Use /support and /supportanswer
  47. Check /help and /gmhelp
  48. Add buddies
  49. Remove buddies
  50. Rent an outfit
  51. Rent a sign from Gordon
  52. Push someone
  53. Get sent to jail, get released
  54. Ignore someone
  55. Remove the ignore from someone
  56. Go /away with a message, have someone else /msg you, check the mouse over box in the status pannel
  57. Go /grumpy with a message, have buddy and non buddy /msg you, check the mouse over box in the status pannel
  58. Get poisoned
  59. Eat too much
  60. Die (many ways)
  61. Login in with wrong version. It MUST warn
  62. Login to server. It MUST work
  63. Listen to music and sound
  64. Login using webstart
  65. Login using automatically updated client
  66. Create a new character. It MUST work
  67. Run /script NPCPathCheck.class

Create chat log for tests

Please try to play dumb and fool the NPC by asking stupid question which may confuse him. For example say that you already have the items you are supposed to fetch although this is not true, yet. Reject the quest first time and only return later to accept it. Try to ask to start the quest again once it has finished, this kind of thing.

Please say Bye when you want to finish the conversation if the NPC is still listening.