Testowanie PolanieOnLine
Spis treści
Testowanie POLa to nie tylko zabawa, ale także bardzo ważne, ponieważ może rozwiązać problemy przed wydaniem następnej aktualizacji. Jeśli znajdziesz jakieś problemy lub potrzebujesz pomocy w testowaniu, zapytaj na #polanieonline. Jeśli znalazłeś błąd, możesz bezpośrednio przesłać raport.
Klucze testów:
◼: proszę przetestować | {{Test|}} |
◼: ok | {{Test|ok}} |
◼: nie ok | {{Test|nok}} |
◼: proszę przetestować text | {{Test||text}} |
◼: text ok | {{Test|ok|text}} |
◼: text nie ok | {{Test|nok|text}} |
Pozostałe problemy z poprzednich wydań
Poruszanie się
Auto-walk:
- Execution:
- Replaced "Alt. + direction" with double press direction key to initiate. ◼: nie ok (AntumDeluge) BUGGY: Delayed direction release seems to interfere so does not always initiate.
Komendy administratorów
- inspect command output now includes outfit information:
- For entities with outfit attribute, outfit code is displayed. ◼: proszę przetestować
- For other entities, image name (class) is displayed. ◼: proszę przetestować
- DeepInspect script output includes entity's absolute position in world. ◼: proszę przetestować
- ListZones script (new) lists names of all registered zones. ◼: proszę przetestować
- Usage: /script ListZones.class [filter]
- If "filter" is used, only matching zone names will be returned.
- Usage: /script ListZones.class [filter]
Statystyka RATK (STR)
A new stat has been implemented call RATK, or range attack. This stat now defines the strength of weapons & enemies that attack from a distance. Previously, to calculate range attack strength, the melee ATK stat was used.
(please keep an eye out for enemies or items that should be using RATK but may have been missed)
RATK (STR): Przedmioty
These weapons now use the RATK stat in place of ATK. Strength values should not be different than in previous versions, so as not to change the difficulty of the game. However, players using ranged weapons will no longer have the same strength while using those weapons for close up melee attacks:
- missile:
- <item>wooden arrow</item> ◼: proszę przetestować
- <item>steel arrow</item> ◼: proszę przetestować
- <item>golden arrow</item> ◼: proszę przetestować
- <item>fire arrow</item> ◼: proszę przetestować
- <item>ice arrow</item> ◼: proszę przetestować
- <item>light arrow</item> ◼: proszę przetestować
- <item>dark arrow</item> ◼: proszę przetestować
- <item>power arrow</item> ◼: proszę przetestować
- missile:
- <item>snowball</item> ◼: proszę przetestować
- <item>vomit</item> ◼: proszę przetestować
- <item>shuriken</item> ◼: proszę przetestować
- <item>fire shuriken</item> ◼: proszę przetestować
- <item>wooden spear</item> ◼: proszę przetestować
- ranged:
- <item>wooden bow</item> ◼: proszę przetestować
- <item>longbow</item> ◼: proszę przetestować
- <item>composite bow</item> ◼: proszę przetestować
- <item>crossbow</item> ◼: proszę przetestować
- <item>hunter crossbow</item> ◼: proszę przetestować
- <item>mithril bow</item> ◼: proszę przetestować
RATK (STR): Potwory
These enemies now use RATK to calculate their ranged attack strength instead of ATK. ATK is used to calculate strength when enemy is next to target. Note that RATK is currently identical to ATK for all enemies so that difficulty does is not changed:
- <creature>dark archangel</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>archangel</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>killer bee</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>chaos green dragonrider</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>chaos red dragonrider</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>bone dragon</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>blue dragon</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>red dragon</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>black dragon</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>flying golden dragon</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>twin headed dragon</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>albino elf archer</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>dark elf archer</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>dark elf elite archer</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>archer elf</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>black giant</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>amazoness archer</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>amazoness archer commander</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>hunter</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>ninja</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>imperial archer</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>imperial archer leader</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>imperial elite archer</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>madaram archer</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>mithrilbourgh archer</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>mithrilbourgh elite archer</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>risecia archer</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>archer kobold</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>oni archer</creature> ◼: proszę przetestować
- <creature>orc spearman</creature> ◼: proszę przetestować
Nowe NPCe
- Tolimir:
- Zarządza strzelnicą w królestwie Polan. (Kraków)
- Przyznanie uprawnień do trenowania za drobną opłatą 1,000 money. ◼: ok (ZEKKEQ)
- Gracze mogą trenować do 60 minut ◼: ok (ZEKKEQ)
- Sesja treningu zapisuje się po wylogowaniu się postaci ◼: ok (ZEKKEQ)
- Gdy jedna sesja kończy się, gracze muszą poczekać 4 godzin do następnego możliwego treningu. ◼: proszę przetestować
- Gdy gracz posiada powyżej 50 poziomu STR lub wyższy, nie mogą już trenować na tej strzelnicy. ◼: ok (ZEKKEQ)
- Można sprawdzić cenę oraz przedmioty na tablicy ◼: ok (ZEKKEQ)
- Można kupić odpowiednie przedmioty z tablicy:
- strzała @ 3 money. ◼: ok (ZEKKEQ)
- drewniany łuk @ 500 money. ◼: ok (ZEKKEQ)
- długi łuk @ 1,200 money. ◼: ok (ZEKKEQ)
- łuk treningowy @ 3,000 money. ◼: ok (ZEKKEQ)
Nowe osiągnięcia
Nowe lokalizacje
Standardowe testy
- Move around
- Use double click on main screen to walk
- Use double click on Minimap to walk
- Use auto key focus to walk and stop walking
- Collide with something
- Collide with objects
- Check that your Minimap, Settings Panel, Bag, Keyring, Buddies list and Character Window appear correctly
- Use Look, /tell, /who, Attack and Stop Attack
- Use Set Outfit
- Use admin *Destroy, *Inspect and *Alter
- Run admin script
- Talk with NPC
- Change zone
- Use portal. especially any which might have changed recently
- Use teleport scrolls
- Use summon scrolls
- Visit many areas. Any NPCs who can't be created will show up in your console log
- Buy items
- Sell items
- Buy a sheep
- Sell sheep
- Attack a creature
- Loot a corpse
- Move corpses around
- Level up
- Harvest grain
- Pick food from a plant grower and check it grows back
- Get item produced and collect it
- Use a bank chest
- Use item taken from bank chest
- Use a bank vault
- Use a scroll from the bank vault
- Logout in the bank vault
- Move items from body to bag
- Drop items
- Move items around on the ground
- Redo some quests, pick at random from StendhalQuest
- Do Semos Mayor quest
- Do Ados mayor quest
- Do deathmatch
- Go to dreamscape and 7 kikareukin clouds
- Use the wizard bank
- Gamble in Semos tavern
- Play blackjack on Athor ferry
- Do /where playername
- Use /support and /supportanswer
- Check /help and /gmhelp
- Add buddies
- Remove buddies
- Rent an outfit
- Rent a sign from Gordon
- Push someone
- Get sent to jail, get released
- Ignore someone
- Remove the ignore from someone
- Go /away with a message, have someone else /msg you, check the mouse over box in the status pannel
- Go /grumpy with a message, have buddy and non buddy /msg you, check the mouse over box in the status pannel
- Get poisoned
- Eat too much
- Die (many ways)
- Login in with wrong version. It MUST warn
- Login to server. It MUST work
- Listen to music and sound
- Login using webstart
- Login using automatically updated client
- Create a new character. It MUST work
- Run /script NPCPathCheck.class
Create chat log for tests
Please try to play dumb and fool the NPC by asking stupid question which may confuse him. For example say that you already have the items you are supposed to fetch although this is not true, yet. Reject the quest first time and only return later to accept it. Try to ask to start the quest again once it has finished, this kind of thing.
Please say Bye when you want to finish the conversation if the NPC is still listening.